Přinášíme oblíbený přehled vývoje webového designu. V roce 2021 půjde hlavně o nezvyklá grafická řešení jako diagonály nebo vodorovné rolování. Ale překvapivě výrazně se projeví i texty v podobě mikrocopy.
Z porovnání s loňským rokem to vypadá, že se se webdesign v roce 2021 bude držet minimalismu a tmavého pozadí. Změnu do zažitých kolmých linií vnesou diagonální prvky a častější použití realistických povrchů oproti hladkým grafickým efektům. Stále význam nabývá UX design (zaměření na uživatelskou zkušenost), podpořený textem (mikrocopy).
Jednoduchý design
Spousta nových webů půjde cestou příjemné uživatelské zkušenosti, kdy návštěvníky stránek neruší žádné blikací prvky a dramatické efekty. Ukázku minimalistického přístupu a uživatelské přivětivosti nabízí web značky Tinker.
Interakce
Na stránkách, kde si můžou nějak pohrát, tráví uživatelé víc času. A vy máte příležitost doručit jim vaše sdělení, například závažná čísla ohledně plýtvání vodou. Mrkněte, jak to dělá interaktivní stránka EveryLastDrop.
Diagonály
Šikmé směry vnášejí do webdesignu dynamiku. A změnu po letech kolmých linií. Také je můžete využít pro navedení směru pohledu uživatele dolů po stránce. Stránka agentury Cap Gun Collective navíc pracuje s výraznou typografií a vybízí k interakci.
Vodorovné rolování
Překvapovat uživatele není vždycky taktické, protože je můžete rozhodit natolik, že z vašeho webu odejdou. Pokud jim ale dokážete připravit tak lahodný vizuální zážitek jako Gelateria Amande, lidé si vaši stránku na dlouho zapamatují.
Dark mode
Trend, který s námi ještě nějakou dobu zůstane. Stránky s tmavým pozadím jsou elegantní, působí profesionálně a nenamáhají oči návštěvníků. V případě filmaře Manuela Ruedy černá barva navíc evokujte tmu v promítacím sále.
Realistické povrchy
Struktury a členité povrchy jsou zpět. Vnášejí tak změnu do přehlídky jemných barevných přechodů a uhlazených izometrických povrchů. Jestli chcete v zákaznících vzbudit lákavé smyslové představy, zrnité struktury vám nabízejí jasnou volbu.
Důraz na mikrocopy
Když si něco kupujete nebo objednáváte, vedete s webovou stránkou konverzaci, která by měla připomínat interakci mezi živými lidmi. Jinak si nákup moc neužijete. K tomu slouží na webu text (mikrocopy), který vás vede celým procesem. A když se náhodou ztratíte, ještě vás pobaví.
Úvodní obrázek: Board of Innovation