Pokud inzerujete formou Google Shopping Ads, budou vás zajímat informace o Google CSS programu, který nabízí slevu za proklik. Vysvětlíme vám, jak program funguje a jak můžete slevu získat.
Google CSS program – o co jde?
přidat link z článku o google reklamě
Jedná se o slevový program, který běží jako součást Google Shopping & Remarketing Ads. Podnětem byl soudní proces s firmou Google, která z něj v roce 2017 vyšla s pokutou od Evropské komise za monopolní chování na trhu.
Důvodem bylo, že Google upřednostňoval svou vlastní službu Nákupy (Google Shopping) před ostatními srovnávači. V Google Shopping Ads je totiž zobrazený nejen produkt a jeho název, ale i cena a konkrétní e-shop, kde ho můžete pořídit.
Rozhodnutí soudu přimělo Google, aby poskytnul ostatním srovnávačům cen v rámci EU 20% slevu za kliknutí v Google Shopping Ads. Vzniknul program Comparison Shopping Partners (CSS), díky kterému dostaly vybrané srovnávače možnost stát se Google CSS partnerem. Tito partneři zprostředkovávají slevy inzerentům jako například e-shopům, firmám nebo freelancerům.
Tip: Oficiální informace o programu najdete na portálu Google CSS Partner, kde si můžete i porovnat různé CSS partnery. Spoustu další informací se dočtete přímo na stránce podpora Google.
Pro uživatele (například koncové zákazníky e-shopů) se nic nemění, pouze v reklamách, které se objeví ve výsledcích vyhledávání, je místo “z webu Google” uvedený konkrétní CSS partner.
Aktuální info v souvislosti s koronavirem: V souvislosti s pandemií umožňuje Google od 27. dubna inzerovat v systému Shopping Ads zdarma. Zatím jen v USA, ale následujících měsících plánuje rozšířit tuto možnost do dalších zemí.
Co vám umožní CSS partner
Kromě toho, že můžete získat slevu až 20 % z běžné ceny za proklik v Google Shopping Ads, je partner povinen poskytnout vám prostor pro zobrazování vašich produktů ve srovnání cen zboží. Díky úspoře za proklik můžete snížit své fixní náklady na inzerci při stejné denní útratě a zvýšit tak výkonnost své reklamy.
Tip: Na stránce CSS partnera Shopping in EU si můžete vyzkoušet interaktivní kalkulačku, která vám spočítá úsporu výdajů na inzerci.
Jak navázat spolupráci s Google CSS partnerem
Postup je poměrně jednoduchý. Oslovíte CSS partnera a ten vám pošle žádost, kterou e-mailem potvrdíte. Následně budete převedeni do jeho CSS sítě. Potvrzení je potřeba poslat z e-mailové adresy administrátora vašeho Merchants účtu.
Kdy se spolupráce s Google CSS partnerem vyplatí
Záleží na vaší měsíční útratě v Google Shopping Ads (Nákupy). Obecně lze říct, že využití služeb CSS partnera se vyplatí od měsíční útraty 15 000 korun výš, přičemž čím vyšší útrata, tím vyšší částku uspoříte.
V jakých zemích můžete uplatnit slevu
CSS partneři mohou využívat Shopping Ads pro Google ve 21 zemích Evropského hospodářského prostoru, a to v: Belgii, Dánsku, Německu, Finsku, Francii, Řecku, Maďarsku, Irsku, Itálii, Holandsku, Norsku, Rakousku, Polsku, Portugalsku, Rumunsku, Slovensku, Španělsku, České Republice, Švédsku, Švýcarsku, na Slovensku a ve VElké Británii.
Tip: Podívejte se na seznam CSS partnerů v Evropské unii.
Jak fungují CSS partneři
CSS služba je u nás poměrně nová, běží od léta 2019. Různí CSS partneři si své služby účtují různě, některé například v podobě podílu z proinzerovaného kreditu za uplynulý měsíc. Jiné mají spolupráci nastavenou jinak, například slovenská firma CSS Shopping in EU vám slevu na Google Shopping Ads poskytne bezplatně, za přístup do vašeho Google Ads účtu s takzvaným primary linkem.
Tento článek je aktualizovanou verzí článku, který původně vyšel ve slovenštině na blogu hostingové firmy WY.