Máte účet zdarma na Gmailu, který rádi používáte? Zároveň byste ale chtěli podpořit svůj brand s e-mailem na vlastní doméně? Propojte si Gmail s e-mailem od vašeho poskytovatele webhostingu. (aktualizováno 3. 9. 2019)
Jak na Gmail na vlastní doméně?
Konzultantka Martina už řadu let používá pro komunikaci s klienty e-mail martina.novak@gmail.com. Nyní má větší plány, koupila si doménu vyskolim.cz i s e-mailem a chtěla by všechny zprávy odesílat z profi adresy martina@vyskolim.cz. Ráda by i nadále komunikovala z prostředí, ve kterém je zvyklá, tedy z Gmailu. Jak na Gmail na vlastní doméně?
Jediné, co je potřeba udělat, je přesměrovat veškerou příchozí poštu z e-mailu na vlastní doméně do své Gmail schránky. A nastavit Gmail tak, aby odeslané zprávy odcházely z adresy s vaší doménou.
Postup krok za krokem
1. Přesměrování pošty z vaší domény do Gmailu
Jděte do rozhraní pro správu e-mailu u svého webhostera. V nastavení hledejte funkci přesměrování. Vyplňte cílovou adresu svého Gmail účtu a nastavení uložte.
Máte-li e-mail od IGNUM, zvládnete to snadno s tímto návodem.
2. Nastavení odchozí pošty v Gmailu
Přihlaste se do Gmailu a v pravém horním rohu klikněte na ikonu ozubeného kolečka. Rozbalí se vám nabídka, ze které vyberte položku Nastavení.
Po otevření tabulky s nastavením zvolte záložku Účty a import. V sekci “Odesílat poštu jako” vyberte Přidat další e-mailovou adresu.
Otevře se okno, kam zadáte jméno, které se bude zobrazovat příjemcům vaší pošty a dále e-mailovou adresu na vlastní doméně – tu, ze které chcete zprávy posílat. Volbu “Považovat za alias” ponechte zaškrtnutou. Pokračujte na další krok.
V dalším kroku vyplňte následující údaje:
- uživatelské jméno = název e-mailové schránky na vaší doméně (příklad: martina@vyskolim.cz),
- heslo = to, se kterým se k této schránce přihlašujete u svého webhostera.
Dále si u svého poskytovatele webhostingu vyžádejte název SMTP serveru a číslo portu a doplňte je do formuláře.
Máte-li e-mail u IGNUM, použijte následující údaje:
SMTP server: email.ignum.cz
Port: 587
A ponechte doporučené “Zabezpečené připojení pomocí protokolu TLS”.
Zbývá už jen vše potvrdit tlačítkem Přidat účet. Spustí se tak kontrola přihlašovacích údajů a po jejich ověření se účty propojí.
3. Změna vaší výchozí adresy pro odesílání zpráv
Nakonec je potřeba nastavit svou novou adresu jako výchozí při odesílání všech vašich zpráv. Nastavení provedete opět přes Nastavení – Účty a import – a u své nově přidané adresy stisknout volbu “označit jako výchozí”.
Při odesílání zprávy pak můžete libovolně měnit adresu odesílatele, ale jako výchozí vždy bude Gmail používat tu, kterou zde máte vybranou.
4. A máte hotovo!
Odteď budou všechny vaše zprávy chodit příjemcům z e-mailu na vaší doméně a s každou odeslanou zprávou tak budujete svou značku. Zároveň můžete i nadále používat pro svou korespondenci prostředí Gmailu, tak jak jste na něj zvyklí.
3 vychytávky Gmailu, které možná neznáte
Jak vzít zpět odeslanou zprávu
Každému z nás se to někdy stalo. Po odeslání mailu si uvědomíme, že v něm máme chybu, špatné oslovení nebo jsme zprávu nedejbože poslali někomu úplně jinému, než jsme chtěli. Naštěstí v Gmailu existuje šikovný způsob, jak zabránit katastrofě – tlačítko “Vrátit zpět”.
Najdete ho po odeslání každé zprávy vlevo dole.
Pozor: Na vrácení zprávy máte omezený čas, standardně jen 5 sekund. Můžete si ho navýšit, maximálně ale na 30 sekund po odeslání zprávy. Vpravo nahoře klikněte na ikonku ozubeného kolečka, zvolte Nastavení a následně upravte požadovanou dobu pro storno odeslání.
Jak naplánovat odesílání zprávy na konkrétní čas
Další vychytávkou Gmailu je možnost odloženého odeslání zprávy. Jednoduše si nastavíte konkrétní termín v budoucnosti, kdy se má vaše zpráva odeslat příjemci.
Až napíšete zprávu, klikněte na ikonu šipky na modrém tlačítku pro odeslání. Rozbalí se navigace s jedinou možností Naplánovat odeslání. Pak už si snadno vyberete z připravených možností nebo vyberete libovolný čas pomocí kalendáře. Takto připravené zprávy pak najdete v navigaci Gmailu po levé straně (sekce Naplánované) a můžete se k nim kdykoli vrátit.
Jak automaticky odpovídat všem při hromadné konverzaci
Stává se vám, že při týmové mailové komunikaci zapomínáte odpovídat všem najednou a vaše zpráva skončí jen u původního odesílatele? I na tohle Gmail myslí. Nastavte si odpověď všem jako výchozí a vaše myšlenky už zaručeně skončí pokaždé ve všech schránkách, které jsou součástí vlákna. Jak na to? Opět pomůže ozubené kolečko a volba Nastavení. Tam hledejte sekci Výchozí chování při odpovědi a zvolte možnost Odpovědět všem.