Copywriting pro web: jak přesvědčit textem

Největším nepřítelem dobrého psaní je snaha říct všechno. Copywriting pro web se řídí stejným pravidlem. Naučte se vybrat a vystihnout to, co vaše zákazníky opravdu zajímá.

Nejlepší službu vám udělají texty stručné a srozumitelné. Copywriting pro web musí vyvolat konkrétní představu a vzbudí emoci, mluví jazykem vašich zákazníků a reagují na jejich potřeby. V šuplíku naopak nechte slohová cvičení, co se táhnou jak med, mluví odborným žargonem a tonou v záplavě obecností.

Test: Který z následujících podniků vás naláká k návštěvě?

  1. Vychutnejte si pečlivě ošetřené pivo a čerstvě navařené domácí jídlo. Pivo u nás putuje co nejkratšími trubkami rovnou do půllitru a zůstává čerstvé až do posledního loku. (Lokál U bílé kuželky)
  2. Naše restaurace je připravena uspokojit všechny náročné hosty bez výjimky. Kromě denních menu, která jsou velice oblíbená a hojně navštěvovaná, nabízíme speciální menu na sobotu. Chcete si od vaření doma odpočinout? Naše restaurace se na vás těší také o víkendech. (Restaurace U královny Elišky)

Kontrolní dotaz: Měli jste před očima orosený půllitr nebo “speciální menu”?

Copywriting pro web prakticky

1) Pište o svých zákaznících, jejich touhách a problémech — a na ně jim nabídněte řešení.

Na žízeň čerstvě natočené pivo, na hlad domácí svíčkovou, na touhu po vlastním webu rychlé objednání domény. Nerozepisujte se o inovativním designu nádoby, který měří obsah kalorií v nápoji. Napište, proč by ho lidé měli chtít.

2) Uvádějte na stránkách jen to podstatné. Pěkně konkrétně, žádné omáčky a kudrlinky.

Tedy žádná speciální menu, individuální přístup a nejluxusnější materiály.

Navoďte představu, jaké to bude, až si zákazník oblékne váš ručně pletený svetr, ochutná vydatnou polévku ve vaší kavárně, svěří správu svých webových stránek do vašich rukou.

3) Ujasněte si, co mají návštěvníci webu udělat (tzv. konverze) — a vysvětlete jim proč.

Sháníte účastníky na kurz? Napište, co se u vás naučí, k čemu jim to bude dobré, a maximálně lidem usnadněte přihlášení. Chcete, aby si koupili koloběžku právě od vás? Popište, co s vaším vozítkem zažijí, a přidejte pobídku: Objednejte a už zítra to můžete rozjet. Potřebujete adresy pro e-mailing? Uveďte tři výhody, které váš newsletter čtenářům přinese.

4) A hlavně, uživatel by měl na první pohled poznat, jestli jste jeho krevní skupina. Když bude váš web mluvit řečí vašich zákazníků, máte půlku úspěchu v kapse. Přečtěte si našich 7 kroků ke značce a texty pro web se vám budou psát jedna radost.

copywriterka a designérka obsahu