Značka, která má oslovit a přesvědčit zákazníky, potřebuje profesionální image. Poradíme vám, jak svému brandu dáte efektní vizuální podobu, abyste jej mohli začít prezentovat na sociálních sítích, vizitkách, webové stránce a v e-mailu.
O tom, jak funguje tvorba značky, jsme už psali. Dnes se budeme věnovat online nástrojům a zdrojům, které můžete využít zdarma nebo s malými náklady. Ukážeme vám, jak si můžete sami navrhnout logo, webovou stránku, vytvořit profesionální e-mailový podpis a vizuální styl pro příspěvky na sociálních sítích. Pokud s podnikáním začínáte a nemáte na marketing velký rozpočet, budou se vám naše tipy hodit.
1. Vyhledání volné domény
Doménou to začíná. A někdy i končí – když ta “vaše” zrovna není volná a přemýšlení začíná nanovo. Proto je dobré mít připraveno několik variant názvu značky. Ověření volných doménových jmen na DOMENA.cz je jednoduché a urychlí vám práci. Pro vymýšlení úderného doménového jména máme několik tipů.
2. Návrh loga
Canva
Logo si můžete navrhnout sami a zdarma v nástroji Canva. Vyberete si z navrhovaných kompozic a logo sami dotvoříte. Nástroj je velmi jednoduchý na ovládání. V návrhu můžete měnit barvy, velikosti a styly písma, přidávat ilustrace a různé grafické prvky, kterých je v Canvě k dispozici spousta (a většina zdarma). Nakonec si návrh stáhnete jako png nebo jpg (také lze pdf, ale pro logo doporučujeme dva prvně uvedené formáty).
Logojoy
V nástroji Logojoy budete mít práci ještě snadnější. Zadáte název své firmy (nebo své jméno), k tomu slogan nebo předmět činnosti. Potom si vyberete z nabídky různých stylů, barev a případně grafických motivů na různá témata. Během chvilky vám Logojoy naservíruje několik variant loga a k tomu vizualizaci vašeho brandu. Své logo uvidíte vytištěné na tričku, vizitkách, na vývěsním štítu i hlavičkovém papíře.
Logo si můžete dále upravovat, měnit text, barvy, písma a přidávat grafické symboly.
Jednoduchý návrh v nízkém rozlišení je k mání za 20 dolarů. Design v různých formátech a barevných provedeních plus grafický manuál, návrhy vizitek a telefonickou podporu pořídíte za 65 dolarů. Nevýhoda: Ne všechna písma v Logojoy umějí českou diakritiku.
Logocrisp
Nástroj Logocrisp funguje velmi podobně. Zadáte text, obor své činnosti, vyberete si z nabídky stylů a obratem získáte nespočet různých návrhů. Každý z nich si můžete dál upravovat.
Za 19 dolarů získáte logo ve formátu jpg a png. Když si připlatíte, dostanete své logo i jako eps, svg, pdf, png a jpg, k tomu materiály pro správu sociálních sítí, favikony, vodoznaky, titulní obrázky na Facebook, Etsy, Instagram, Linkedin, Pinterest, Twitter a Youtube a ještě brand manuál (za 34 dolarů).
Tailorbrands
Tvorba značky v uvedených nástrojích a v Tailorbrands se liší hlavně v platebním modelu. Za výstupy zde budete platit formou předplatného. Při roční úhradě vás základní varianta loga (vysoké rozlišení, průhledná png varianta, landing page, sezónní loga, plánovač strategie značky) přijde 2,99 dolaru měsíčně. Varianta Premium stojí 9,99 dolaru měsíčně.
3. Webové stránky
Webová Vizitka
Naklikat si webovou Vizitku v elegantním designu zvládnete za čtvrt hodiny. Včetně tlačítek na sociální sítě, mapy a dalších prvků. Vybírat můžete ze šestnácti kombinací písem a barevných řešení, vložit své logo a vlastní titulní fotografii. Ke každé doméně zaregistrované na DOMENA.cz dostanete Vizitku zdarma. Návrhem Vizitky vás provedeme krok za krokem.
Webnode
Nástroj Webnode nabízí pokročilejší funkce, za web na vlastní doméně si ale připlatíte. Umožní vám vytvořit si osobní nebo firemní web nebo e-shop podle některé ze šablon, kterých je tu velké množství. Používání Webnodu je velmi snadné, rovnou vidíte, jak budou vaše webové stránky vypadat.
Mioweb
Tvorba webových stránek v Miowebu v sobě spojuje výhody redakčního systému WordPress s editorem, kde hned vidíte výsledek a můžete jednotlivé bloky budoucích stránek přeskládávat podle svých představ. Variantu zdarma nenabízí, v ceně předplatného je ale doména. Užitečná je MioAcademy, kde se naučíte si stránky vytvořit i spravovat.
4. Profi podpis v mailu
Emailový podpis vám umožní propagovat vaši značku zcela bezpracně – s každou odeslanou zprávou. V podpisu nemusíte mít jen adresu, telefon nebo logo. Kupříkladu fotografie vás představí i lidem, se kterými jste jen v e-mailovém kontaktu. Avízo na nový článek nebo e-book vám získá další čtenáře. Podpis si snadno vytvoříte v generátoru e-mailových podpisů. Zvolíte si barevné řešení (opět s možností vložení HEX kódu) a můžete přidat i akční tlačítko, které lidi přivede na webovou stránku (například chystané akce).
5. Tvorba značky pomocí fontů
Dobře zvolené a důsledně používané písmo si lidé podvědomě spojí s vaší značkou. Každý dokument, který od vás zákazníci dostanou, tak ponese váš punc. Dobrá zpráva je, že mnoho fontů je dnes k dispozici zdarma a s českou diakritikou. Najdete je například na stránkách České fonty nebo Typo.cz (které nabízejí i seznam kvalitních webů s českými písmy). Dalším zdrojem zdarma jsou Google fonty. Na stránkách Je čas najdete jejich ukázky i návod pro jejich použití na webu. Spoustu užitečných informací o tom, jak písmo působí na čtenáře (a zákazníky) najdete na stránkách psychologiefontu.cz.
6. Grafika pro sociální sítě
Jednoznačným vítězem je nástroj Canva, který nabízí vzory příspěvků na jednotlivé sociální sítě připravené v předepsaných rozměrech. Můžete zde vytvářet koláže, kombinovat obrázky, ilustrace a text, měnit písma a barvy (včetně zadání HEX kódu), vkládat vlastní fotografie. Hotové návrhy si můžete stáhnout ve formátu png, jpg a pdf a také uložit pod svůj profil.
1 komentářů On 6 nástrojů pro tvorbu značky
Ten Logojoy jsem neznal. Díky za tip 🙂