Srovnávače zboží – skvělý zdroj návštěvnosti e-shopu

Propagaci vašeho e-shopu poslouží také zbožové srovnávače. Vysvětlíme vám, jak „zbožáky“ fungují a jak si díky nim zvýšíte obrat i v malém e-shopu.

srovnávače zboží regál

Hlavní přínos srovnávačů spočívá v tom, že přivádějí kupující, kteří poměrně přesně vědí, co chtějí a jsou jen krůček od nákupu. Zbožové srovnávače, např. Zboží.cz nebo Heureka.cz porovnávají nabídky konkrétního produktu v jednotlivých obchodech a nabízejí návštěvníkům ty nejvýhodnější. Využívají je lidé, kteří jsou víceméně rozhodnutí a už jen přemýšlejí kde nakoupí, případně v jaké variantě.

V čem jsou „zbožáky“ lepší než PPC

Propagace prostřednictvím srovnávačů funguje tak, že jim umožníte zobrazovat vybrané produkty z vašeho e-shopu. Za každý proklik ze srovnávače do vašeho obchodu odvádíte určitou částku. Na místě je tedy srovnání se standardní PPC reklamou (sponzorované odkazy, které se objeví na prvních příčkách ve vyhledávání, např. na Googlu). Platíte pak za každé prokliknutí na vaši stránku z tohoto odkazu (pay per click = PPC).

Oproti PPC reklamě mají srovnávače zboží své výhody:

  • Návštěvníci přicházející ze zbožových srovnávačů jsou motivovanější k nákupu – zboží si již vybrali a ceny porovnali.
  • Prokliky ze Zboží.cz nebo Heureka.cz jsou levnější než prokliky ze standardní PPC kampaně. Jedná se zpravidla o korunové položky.
  • I malé e-shopy mohou konkurovat těm největším. Nabídky všech obchodů se ve srovnávači zobrazují na detailu konkrétního produktu (např. Samsung Galaxy S8) a je jen správné taktiky (např. ceny produktů a dalších faktorů, které uvádíme níže), který z e-shopů se zobrazí na vyšší pozici.

Jak se nejlépe umístit

Máme několik praktických tipů jak na to, aby se vaše zboží zobrazovalo na co nejlepší pozici.

  • Pokud se vám to vyplatí, konkurujte cenou produktu.
  • Zabodujte dopravou zdarma. Některé zbožové srovnávače uvádějí dopravu zdarma ve výpisu nabídek. U některých zákazníků to může hrát důležitou roli.
  • Získávejte dobrá hodnocení od zákazníků a budujte důvěryhodnost vašeho obchodu. „Zbožáky“ umožňují hodnocení obchodů, která si mohou zákazníci přečíst na detailu obchodu před návštěvou e-shopu.
  • Některé zákazníky přesvědčí ke koupi u vás možnost odběru v blízké lokalitě. Vyplatí se tedy zauvažovat o variantách jako Uloženka nebo Zásilkovna.
  • Zobrazení na vyšší pozici můžete docílit také navýšením ceny za proklik, tzv. biddingem. Vyplatí se to zejména u sezónního zboží a produktů s velkou marží. Biddování si můžete usnadnit využitím některé z placených platforem jako například biddingtools.

TIP: Návštěvy ze srovnávačů vám mohou zajistit velký podíl obchodů uskutečněných ve vašem e-shopu a je škoda je nevyužívat. Pokud si netroufáte na nastavení kampaně ve zbožových srovnávačích sami, můžete oslovit některého z certifikovaných odborníků. Poradí vám i s vytvořením XML feedu.

Jak dostat produkty do srovnávače zboží

K propagaci přes srovnávač potřebujete dvě věci:

  1. Zaregistrovat svůj obchod ve zbožovém srovnávači
    Registrace e-shopu na Zboží.cz

     

  2. XML feed produktů, které chcete ve srovnávači zboží mít

XML feed je speciálně strukturovaný soubor dat (podobný excelové tabulce), který srovnávači umožní přečíst důležité údaje o produktech z vašeho e-shopu (např. název, cena, obrázky produktu apod.) a zobrazit je ve srovnání zboží. XML feed se vytvoří načtením informací o produktech z databáze do předem definované struktury XML feedu.

XML feed by měl být aktuální a měl by se generovat dynamicky z databáze vašich produktů na serveru, kde máte e-shop hostovaný. Pokud váš e-shop běží na hotovém (krabicovém) řešení jako například Shoptet nebo Oxyshop, nemusíte generování XML feedu řešit. Podobné platformy mívají řešení integrované a srovnávač si feed stahuje automaticky z konkrétní URL adresy vašeho e-shopu (ten může vypadat například takto:  e-shop.cz/xml-feed.xml). U e-shopů, které běží na WordPressu nebo Prestashopu, můžete využít pluginy, respektive moduly, které XML feedy generují (například Mergado).

Pokud si na vytvoření XML feedu netroufáte sami, obraťte se na programátora, který vám skript na generování XML feedu vytvoří. Pak už jen nahrajete odkaz na feed v administraci srovnávače.

Nastavení XML feedu se pro různé platformy liší, uvádíme proto návody k vyjmenovaným řešením: Shoptet, Oxyshop, WordPress, Prestahop.

Specifikace XML feedu pro Zboží.cz

TIP: K tomu, aby se vaše nabídka zobrazila ve výčtu nabídek ke konkrétnímu produktu, musí XML feed obsahovat co nejpřesnější informace. Pro správné spárování (přiřazení) vaší nabídky k produktu uveďte co nejpřesnější název produktu a jeho EAN kód (číslo, které může mít i podobu čárového kódu).

copywriterka a designérka obsahu

1 komentářů On Srovnávače zboží – skvělý zdroj návštěvnosti e-shopu

  • Zdravím do IGNUM a děkuji za zmínku ve článku 🙂
    Dovolím si upozornit na chybu, kterou pracovníci e-shopů často dělají. Myslí si totiž, že nastavením XML feedů do Heureky či Zboží.cz práce končí a že se tržby nedají navýšit. Je to přitom, jak píšete výše, de facto jiný formát PPC reklamy. A tak jeho výsledky navýšit lze a to často v řádech desítek procent. Takže má výzva čtenářům zní „nespokojte se stávajícími výsledky, snažte se užitek vyhledávačů zboží navýšit“. Obvykle jde o zdroj návštěvnosti s dobrým poměrem ceny a výkonu, takže vylepšení výsledků se e-shopu řádně vyplatí.

Napište komentář:

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

18 − 9 =