Zjistili jsme, kudy se letos budou ubírat trendy webového designu. Vedle minimalismu a působivých efektů přibývá webů, které staví na záměrné nedokonalosti. Kromě jásavých barev se bude častěji objevovat černá.
Trendy webdesignu 2020 ilustrujeme příklady webů známých i menších značek, z Česka i ze zahraničí. Stránky, které mají současný šmrnc, totiž může mít i malá firma nebo freelancer. Přesvědčte se sami.
1. Výrazná typografie, minimalistický design
Čím dál častěji se potkáte s weby, kde velkou roli hraje text, vysázený velkým písmem, jako například na stránkách agentury Vandejong. Grafik Jiří Chlebus na svém webu pracuje hlavně s černou a bílou.


2. Záměrná nedokonalost, osobité ilustrace
V tomto roce zavane svěží vítr mezi vizuálně přísné weby a stránky, které vás ohromí technicky perfektními animacemi. Hravost sem vnáší ručně psané písmo a originální ilustrace, jak ukazuje web české agentury Butterflies and Hurricanes.

3. Gradienty
Po období jednolitých barevných ploch se designéři vracejí k barevným přechodům. Pracuje s nimi stránka webové aplikace Grammarly. Všimněte si, jak gradient využívá zmíněný web agentury Vandejong.

4. Dark mode (tmavý režim)
Čistě bílé weby ustupují stránkám, které šetří oči i monitory uživatelů. Dark mode si osvojila řada aplikací a tento trend se promítá i do webdesignu. Česká agentura 2FRESH využila černou jako hlavní barvu na hlavní stránce svého nového webu.

5. Rozmáchlé grafické efekty, 3D objekty
Obliba trojrozměrných efektů a animací přetrvává. Krásně si s nimi vyhrála agentura Toyfight. Jinde se k 3D předmětům přidávají pohyblivé plochy sestavené do koláží, jak můžete vidět na příkladu produktové stránky vůně Bad.


6. Vrstvení, plující prvky
Vrstvení, kolážové efekty a plující prvky dodávají stránkám dynamiku a lákají uživatele ke scrollování dál. Zkuste to na webu nizozemského Muzea literatury. V grafice stránek pražské restaurace U Matěje se propojují textové bloky, fotografie a lineární ilustrace (u značky Diesel zmiňované výše jsou to 3D objekty).


7. Nápadné barvy, kontrastní kombinace
I letos na vás budou z webů zářit odvážné kombinace jasných barev. Na webu agentury Makevision jich najdete daleko víc než na ilustračním obrázku. Stránky značky Fotonaut využívají kontrastní barvy společně s trojrozměrnými objekty, které levitují v prostoru. Celá stránka je v pohybu.


8. Úsporná navigace
Absence navigační lišty je příznačná pro tento trend, který pokračuje v duchu minimalismu. Přesto nejsou takové stránky nepřehledné, jak se můžete přesvědčit na příkladu webu Pivovaru Matuška.

9. Kombinace typografie a fotek
Prolínání je pro současné trendy webdesignu příznačné. Text se mísí s fotografiemi nebo ilustracemi. Stránka tím dostává větší hloubku a živost, jak ukazuje hlavní stránka webu konference Ženy v byznysu.

Chcete si porovnat letošní trendy s loňskými? podívejte se na náš článek Objevte trendy webového designu pro rok 2019.