Trendy webdesignu v roce 2020

Zjistili jsme, kudy se letos budou ubírat trendy webového designu. Vedle minimalismu a působivých efektů přibývá webů, které staví na záměrné nedokonalosti. Kromě jásavých barev se bude častěji objevovat černá.

trendy webdesignu 2020 - výrazné barvy, 3D objekty

 

Trendy webdesignu 2020 ilustrujeme příklady webů známých i menších značek, z Česka i ze zahraničí. Stránky, které mají současný šmrnc, totiž může mít i malá firma nebo freelancer. Přesvědčte se sami.

1. Výrazná typografie, minimalistický design

Čím dál častěji se potkáte s weby, kde velkou roli hraje text, vysázený velkým písmem, jako například na stránkách agentury Vandejong. Grafik Jiří Chlebus na svém webu pracuje hlavně s černou a bílou.

trendy webdesignu 2020 - osobité ilustrace, výrazná typografie
vandejong.com
trendy webdesignu 2020 - výrazné barvy, dark mode
jirichlebus.cz

2. Záměrná nedokonalost, osobité ilustrace

V tomto roce zavane svěží vítr mezi vizuálně přísné weby a stránky, které vás ohromí technicky perfektními animacemi. Hravost sem vnáší ručně psané písmo a originální ilustrace, jak ukazuje web české agentury Butterflies and Hurricanes.

trendy webdesignu 2020 - osobité ilustrace
butterflies-hurricanes.cz

3. Gradienty

Po období jednolitých barevných ploch se designéři vracejí k barevným přechodům. Pracuje s nimi stránka webové aplikace Grammarly. Všimněte si, jak gradient využívá zmíněný web agentury Vandejong.

trendy webdesignu 2020 - gradienty
grammarly.com

4. Dark mode (tmavý režim)

Čistě bílé weby ustupují stránkám, které šetří oči i monitory uživatelů. Dark mode si osvojila řada aplikací a tento trend se promítá i do webdesignu. Česká agentura 2FRESH využila černou jako hlavní barvu na hlavní stránce svého nového webu.

výrazná typografie, dark mode
2fresh.cz

5. Rozmáchlé grafické efekty, 3D objekty

Obliba trojrozměrných efektů a animací přetrvává. Krásně si s nimi vyhrála agentura Toyfight. Jinde se k 3D předmětům přidávají pohyblivé plochy sestavené do koláží, jak můžete vidět na příkladu produktové stránky vůně Bad.

trendy webdesignu 2020 - 3D objekty
toyfight.co
3D objekty, vrstvy
bad.diesel.com

 

6. Vrstvení, plující prvky

Vrstvení, kolážové efekty a plující prvky dodávají stránkám dynamiku a lákají uživatele ke scrollování dál. Zkuste to na webu nizozemského Muzea literatury. V grafice stránek pražské restaurace U Matěje se propojují textové bloky, fotografie a lineární ilustrace (u značky Diesel zmiňované výše jsou to 3D objekty).

vrstvy
literatuurmuseum.nl
trendy webdesignu 2020 - vrstvy, paralaxy
umateje1.cz

 

7. Nápadné barvy, kontrastní kombinace

I letos na vás budou z webů zářit odvážné kombinace jasných barev. Na webu agentury Makevision jich najdete daleko víc než na ilustračním obrázku. Stránky značky Fotonaut využívají kontrastní barvy společně s trojrozměrnými objekty, které levitují v prostoru. Celá stránka je v pohybu.

 výrazné barvy
makevision.cz
výrazné barvy, 3D objekty
fotonaut.cz

8. Úsporná navigace

Absence navigační lišty je příznačná pro tento trend, který pokračuje v duchu minimalismu. Přesto nejsou takové stránky nepřehledné, jak se můžete přesvědčit na příkladu webu Pivovaru Matuška.

trendy webdesignu 2020 - minimalistická typografie
pivovarmatuska.cz

9. Kombinace typografie a fotek

Prolínání je pro současné trendy webdesignu příznačné. Text se mísí s fotografiemi nebo ilustracemi. Stránka tím dostává větší hloubku a živost, jak ukazuje hlavní stránka webu konference Ženy v byznysu.

kombinace typografie a fotek
zenyvbyznysu.cz

Chcete si porovnat letošní trendy s loňskými? podívejte se na náš článek Objevte trendy webového designu pro rok 2019.

copywriterka a designérka obsahu

Napište komentář:

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

6 − 4 =