Poradíme vám, jak napsat zprávu s ohledem na adresáta, od předmětu až po podpis. Ušetříte si práci a vaše e-maily budou zářit v každé schránce.
1. Vzbuďte zájem hned v předmětu
Text v předmětu je jedinečná a často i jediná možnost jak zaujmout čtenáře, aby četl dál. Nechci žádné slevičky ani super akce a už vůbec ne POSLEDNÍ URGENCI!!!. Ty nemá rád ani antispam. Řekněte čtenáři, že vaše zpráva a její obsah mu bude přínosná a užitečná.
Jak napsat zprávu? Předložte čtenáři situaci, kterou mu váš nový produkt usnadní — třeba jak ušetří balením svačin do látkových kapes. Nebo informujete o splatnosti faktury? I to lze přívětivě, například že netrpělivě čekáte, až budete moci balík s objednávkou poslat a zákazník se může radovat.
2. Oslovte originálně
Pokud vám to profese dovolí, nebuďte moc upjatí. Pozdravem “Vážení” si zájem nezískáte, ale familiární oslovení “Nazdar Františku” si odložte na později. Co tak začít oku lahodícím nadpisem — třeba poděkováním za zájem nebo za dotaz si rozhodně pozornost čtenáře získáte. Nebo pochvala, jak parádní věc udělali, když se vám ozvali, odzbrojí každého. Dobře se s tím vyspořádal ubytovací portál airbnb.com, můžete se inspirovat:
3. Sdělujte jen důležité
Načančané a hlavně dlouhé texty mohou unavit. Zato krátké a výstižné čteme rádi. Sdělení, při kterém si umím představit, jak lahodná je nabízená káva, nebo jak jednoduše nastavím svůj účet k mé plné spokojenosti, budu ráda sdílet v okolí. Pokud k tomu budete ještě vtipní a uvolnění, radost číst i bankovní výpis.
Tip: Pište jazykem svých zákazníků. Najít společnou řeč vám pomůžou persony.
4. Jak napsat zprávu – třešnička pomůže
Pozitivní zpráva na závěr přijde vhod. Je to jako úsměv paní prodavačky při odchodu z prodejny. Vzácné a potěší. 🙂 Rozlučte se, pozdravte, popřejte anebo pozvěte čtenáře na svůj web, sociální sítě, valentýnskou akci nebo do nově otevřené prodejny.
5. Máte jméno? Nebojte se ho použít
Nestyďte se podepsat pod svůj e-mail. Dáte tak najevo, že vše, co jste napsali, myslíte vážně a stojíte si za tím. Tak jak znám svého kadeřníka jménem, chci znát i bankéře. A taky chci mít možnost mu kdykoliv zavolat nebo napsat.