Stejně jako v módě, i ve webdesignu se styly mění každou chvíli. Máme pro vás přehled grafických principů, které aktuálně letí ve světě. Inspirujte se trendy webového designu roku 2018.
1. Syté tóny a barevné kontrasty
Oproti jemným, tlumeným tónům, které dominovaly minulé sezóně, bude letošní rok ve znamení odvážných, sytých barev a netradičních kombinací. Zvolte zářivou růžovou, královskou modrou, temně fialovou nebo živě zelenou. Nebo ještě lépe – zkombinujte na svém webu syté barevné odstíny a budete zaručeně trendy.
RAXO.tv
Dalším trendem současného webdesignu jsou barevné přechody (tzv. gradienty), které dodají webu nádech elegance.
2. Výrazná typografie
Typografie, podobně jako barevný tón nebo velkoformátové fotografie na webu, pomáhá navodit ty správné emoce. Letošní trendy webového designu se ponesou v duchu výrazných textů, tučného písma a odvážných experimentů s fonty. Velkými titulky na hlavní stránce upoutáte pozornost návštěvníků a předáte jim poselství vaší značky. Princip ale zafunguje jen v případě, kdy necháte zbytek stránky čistý, s minimem rušivých prvků.
3. Minimalismus
Další možnost vyniknout vám nabízí pravidlo minimalismu. Princip je trendy už delší dobu a posouvá se do čím dál větších extrémů. Spočívá v zobrazení pouze skutečně nezbytných prvků na stránce, bez jakýchkoli cinkrlátek.
Čím dál častěji se setkáte s webem, který vypadá jako čistě bílé, případně jednobarevné plátno. Na něm najdete hrstku informací, shluknutých do jedné části obrazovky. Velká volná plocha na stránce vede pozornost na textové sdělení. Celý web pak působí vzdušně a jednoduše. Efekt se projeví i na rychlejším načítání webu, který není přetížený obrázky a jinými soubory.
Uplatňuje se také technicistní provedení webu, kde hlavní roli hrají nejrůznější geometrické tvary a obrazce. Ostré hrany dodávají webu na preciznosti.
4. Interakce a animace
Stále více webů využívá animací a nejrůznějších efektů pro navození zábavnějšího a osobitějšího zážitku. V praxi to znamená, že uživatele na webu provází například rozpohybovaná postavička, animované ikony nebo interaktivní video. Interakce skvěle vtáhnou uživatele do příběhu webové stránky. Hravý prvek vede k tomu, že si uživatel web zapamatuje, sdílí ho a rád se na něj vrací.
Pokud se pro takové řešení rozhodnete, ohlídejte si, aby nenarušilo plynulost pohybu po stránce a nezpomalilo načítání webu. Technologie ale velmi pokročily a pěkné efekty se dají vyrobit i s minimálním dopadem na rychlost stránek.
5. Doprovodné ilustrace
Další recept na osobitější stránky nabízejí originální doprovodné ilustrace. Stále více firem se obrací na profesionální ilustrátory, aby jim navrhli originální tvář značky. Ilustrace pomohou i tradičnějším firmám propůjčit značce lidskou tvář a zpřístupnit ji zákazníkům.
6. Asymetrie
Text přetékající přes obrázky bude letos hrát prim zejména na blozích a portfoliových webech. Netradiční uspořádání obsahu na stránce, které narušuje zažitá pravidla, vám umožní odlišit se od šablonovitých webů. Kouzlo asymetrie spočívá v její výraznosti a jedinečnosti.
Trendy webového designu pro letošní rok mají nakročeno směrem k experimentům s fonty, barvami a animacemi. Otvírá vám pestré možnosti, jak upoutat pozornost návštěvníka webu. Při tvorbě designu nového webu je třeba myslet na to, kdo je vaším zákazníkem, za jakým účelem na stránky přichází a co od nich očekává. Při redesignu stávajícího webu to platí dvojnásob.