Jak udržovat kontakt se zákazníky? Otázku, kterou řeší menší firmy i nejeden freelancer, vám pomůžou vyřešit nástroje na e-mail marketing. Vybrali jsme pro vás pět nejlepších.
O tom, proč být se zákazníky v pravidelném e-mailovém kontaktu, jsme psali v nedávném článku o e-mail marketingu. Nástrojů na rozesílku ale existuje celá řada a není snadné najít mezi nimi ten pravý. Přečtěte si, čeho si všímat při výběru mailovací platformy. Pět nejlepších nástrojů na e-mail marketing jsme vyzkoušeli za vás.
Jaký nástroj zvolit
Než si vyberete platformu pro e-mail marketing, odpovězte si na tyto otázky:
- Kolik e-mailů plánujete každý měsíc posílat a kolika adresátům?
- Kolik jste ochotni za nástroj měsíčně platit?
- Jak funguje zákaznická podpora? Komunikuje v češtině?
TIP: Vyzkoušejte si, do čeho jdete. Většinu nástrojů si můžete otestovat zdarma v rámci zkušebního období.
Máme pro vás tipy na tři platformy s českou podporou a dvě zahraniční. Jsou k dispozici online, takže není třeba nic instalovat. Doporučujeme vám založit si ve zvoleném nástroji účet a nejdřív si ho proklikat.
Clipsan
S nástrojem Clipsan se vám bude pracovat jednoduše a intuitivně. Oceníte na něm hlavně přehledné uživatelské rozhraní a vstřícnou zákaznickou podporu v češtině. Nástroj se hodí jak pro freelancery a drobné podnikatele, tak pro menší a středně velké firmy.
Přednastavených šablon není na výběr tolik, ale všechny jsou responzivní a dají se snadno a rychle upravovat – můžete v nich měnit barvy, velikosti písma a fonty, přidávat a upravovat obrázky, vkládat přílohy v pdf. Clipsan využijete i pro fakturaci a on-line prodej (dá se propojit se službami jako například GoPay).
Velkým plusem je blog s praktickými články, jak na on-line marketing.
Cena: Měsíční plán s databází do 2 500 kontaktů stojí 590 korun. Při roční platbě vás vyjde na 492 korun za měsíc a získáte zdarma dva měsíce užívání.
Možnost vyzkoušení: Bezplatnou verzi si můžete testovat čtrnáct dní s databází do sta e-mailových adres. Když řeknete, že přicházíte z IGNUM, máte na vyzkoušení třicet dní.
Nevýhoda: Jednou vybranou šablonu nemůžete změnit během přípravy zprávy.
SmartEmailing
Dalším nástrojem s českou podporou je SmartEmailing. Hodí se pro jednotlivce, drobné podnikatele, kteří chtějí expandovat, e-shopy i středně velké firmy.
Vedle propracovaných statistik (z nichž zjistíte třeba i to, kde se vaši příjemci nacházejí) a pokročilejší segmentace kontaktů můžete přes nástroj posílat i SMS zprávy nebo doručovat e-maily podle časového pásma příjemce.
Cena: Základní plán na 500 adresátů stojí 160 korun za měsíc. Při roční platbě ušetříte 320 korun.
Možnost vyzkoušení: SmartEmailing můžete nezávazně testovat dva týdny. Rozeslat přitom můžete až tisíc e-mailů, počet kontaktů není nijak omezen.
Nevýhoda: Složitější uživatelské rozhraní, editor není tak přehledný jako u konkurenčních platforem.
Ecomail
E-mail marketing vám usnadní nástroj Ecomail. Je také v češtině, snadno se ovládá, je přehledný a má spoustu grafických šablon. Ecomail snadno propojíte s Facebookem a Instagramem, což oceníte, když byste chtěli zákazníky oslovovat reklamou na sociálních sítích. Kontakty pak automaticky přistanou ve vaší databázi.
Přes nástroj můžete posílat i automatické zprávy do Facebook messengeru nebo SMS kampaně. Další výhodou je ochotný helpdesk. Nástroj se hodí hlavně pro e-shopy, ale své si v něm najdou i freelanceři.
Cena: Free verze není nijak časově omezena. Můžete v ní pracovat s dvěma sty kontaktů, na které lze poslat až 200 e-mailů měsíčně, a přitom využívat zdarma online podporu.
Placený balíček na databázi 500 adresátů vychází na 100 korun za měsíc. Zahrnuje například formuláře, určení svátků a pohlaví při oslovení nebo užitečnou funkci skloňování jmen.
Varianta Marketer+ (500 kontaktů za 150 korun za měsíc) se hodí pro e-shopy. Najdete v ní pokročilejší funkce jako je třeba vkládání dynamického obsahu, sbírání kontaktů z Facebooku, připomínku opuštěného košíku nebo A/B testování.
Nevýhoda: A/B testování najdete až v nejdražší placené variantě Marketer+.
Editor v Ecomailu
Mailer Lite
Pokud s e-mailingem začínáte, hledáte jednoduchou platformu a nemáte problém s angličtinou, zvolte Mailer Lite. V editoru najdete spoustu šablon a dobře se s ním pracuje. Nástroj využijí nejen firmy, ale i blogeři, živnostníci a drobní podnikatelé.
Cena: Pro databáze do 1 000 adresátů je nástroj zdarma, a to bez výraznějších omezení funkcí. Dají se přes něj vytvářet registrační formuláře k odběru newsletteru na Facebook, vyskakovací (pop-up) okna na web nebo vyzkoušet A/B test.
Placená verze pro 1 000 kontaktů vyjde na 10 dolarů za měsíc a zahrnuje nonstop online podporu na chatu, HTML verzi pro vlastní grafickou šablonu nebo funkci auto resend – ta pošle zprávu automaticky těm uživatelům, kteří předchozí email neotevřeli.
Nevýhoda: Služba je pouze v angličtině.
MailChimp
Jeden z nejznámějších a nejsofistikovanějších nástrojů na e-mail marketing je Mailchimp. Svou rozesílku můžete vyšperkovat do sebemenšího detailu a službu využívat zdarma, pokud máte v databázi méně než dva tisíce kontaktů.
U každé kampaně se navíc zobrazuje časový graf, kde přehledně uvidíte, jak si vaše zprávy vedly. Nástroj využívají freelanceři, střední firmy i velké korporace.
Cena: Zdarma do 2 000 kontaktů a 10 000 emailů. Základní placená varianta pro databázi 500 adresátů stojí 9,99 dolaru za měsíc a zahrnuje online nonstop podporu a A/B testování.
Nevýhoda: Mailchimp není právě uživatelský přívětivý (začátečníkovi chvíli potrvá, než si na něj zvykne). Pokud nerozumíte anglicky, může se vám s nástrojem pracovat složitě.
Z dalších nástrojů na e-mail marketing stojí za zmínku například Get Response, Aweber, Vertical Response, Constant Contact nebo Active Campaign.
Který nástroj využíváte ke svému podnikání vy?
Foto: bruce mars from Pexels
2 komentářů On 5 nástrojů pro e-mail marketing
Dobrý den/Ahoj, škoda že ve srovnání chybí i česká aplikace ngemailing.cz 😉 Používám ji přes rok a spokojenost. JB
Díky za tip 🙂