Kam se posunul webdesign od minulého roku a co nás čeká letos? Loni vládly syté barvy, výrazná typografie a asymetrie. Ani letos tomu nebude jinak. K tomu přibyly nové techniky a ještě silnější důraz na osobitost značky.
Animace a animovaná loga
Pohyb dává webové stránce nový rozměr. Můžete jím účelně vyplnit prázdná místa, vyprávět příběh nebo dodat ty správné emoce, které potřebujete v uživateli vzbudit. Animace se dostává do všech typů médií – na web, do reklamy i do newsletterů. Vhodně rozpohybované logo dokáže sdělit myšlenku celé značky jako je tomu na webu služby Mailchimp.
Mikro interakce
Jsou to drobné animace, které po kliknutí na prvek na stránce vytvářejí jemné vizuální efekty. Jejich užití roste hlavně v mobilních aplikacích, ale i webu dokážou dodat šmrnc, hravost a příjemný dojem z používání.


3D efekty
Čipy v mobilních zařízeních jsou stále výkonnější. To hraje do karet technice trojrozměrné animace, která se začíná hojně uplatňovat v mobilním designu. Vhodné využití 3D vizualizace názorně přibližuje fungování složitých technologických produktů a umožňuje uživatelům hlubší porozumění.

Dimenze a hloubka barev
Co se barev týká, loňským trendem byly tzv. gradienty (barevné přechody), vyznačující se extravagancí barevných kombinací. Nyní přichází na scénu důmyslnější hra se světlem a prostorový efekt, který vzniká prolínáním tvarů a hloubky barev. Barvy se budou více vrstvit a kombinovat. Ve hře jsou i nadále zářivé, až planoucí tóny. Čím dál víc firem používá gradienty i v logu.


Vlastní ilustrace
Časy fotobankových ilustrací jsou minulostí. Chcete-li dát svému webu originalitu, použijte vlastní motivy, které budou ilustrovat právě a jen váš produkt nebo službu. Ilustrace je dnes velmi poptávaný designerský obor, firmy investují nemalé finanční prostředky, aby propůjčily svým aplikacím jedinečnost a jejich značka vynikla v džungli ostatních konkurentů. A samozřejmě vzbudila emoce. Webdesign velmi často využívá také animované ilustrace.

Izometrické ilustrace
Jedná se o kreslené 3D ilustrace, ale pouze ve dvojím rozměru. Obrázek je jednoduchý a čistý, ale zároveň má hloubku. Nejčastěji se s nimi budeme setkávat v podobě ikon. Jejich hlavní výhodou je, že působí trojrozměrně, ale díky menší velikosti souboru se na webu načítají daleko rychleji než skutečné 3D výkresy.

2 komentářů On Objevte trendy webového designu pro rok 2019
Pokial dizajner zacne citat clanky o “dizajn trendoch” tak by si mal radsej najst inu pracu, v ktorej bude dobry 🙂
Myslíme, že sledovat dění v oboru je užitečné. Nicméně náš článek není určený designérům, ale těm, kdo potřebují nový web nebo redesign, nejsou odborníci a chtějí mít přehled.